|
21. Yüzyıl Eğitim Programları
Analitik düşünme, eleştirel düşünme, problem çözebilme, tasarım odaklı düşünme gibi becerilerin öneminin tüm dünya tarafından farkına varılmasıyla eğitim sistemlerinde önemli değişim ve dönüşümler yapıldı. Kodlama dersi aynı zamanda programlama ve yazılım dersi olarak da isimlendirilebilir. Kodlama dersi ile öğrencilerimize, bilgisayar yazılımı geliştirmenin(programlamanın) temellerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Erken yaşta kodlama eğitimi ile karşılaşan öğrenciler; robotik çalışmalar, dünyada hızla yayılan “Kendin Yap” kültürü ile teknolojinin birleşmesinden oluşan Maker hareketi gibi birçok teknolojik alt yapı ile tanışmış olurlar.
Çocuklar, problem çözme becerilerini kullanarak akış diyagramları hazırlayabilir ve çalışan robot tasarımları için mantıksal düşünme becerilerini harekete geçirebilirler. Bu kazanımları edinerek analitik düşünme becerilerini geliştiren öğrencilerimiz; sistematik düşünme, problem çözebilme, olaylar arasındaki ilişkileri görebilme, yaratıcı düşünebilme gibi yetileri keyifli zaman geçirerek kazanırken üreten bireyler olma yolunda emin adımlarla yürürler.
Kodlama Eğitimi ile hedeflenen kazanımlar:
Algoritma kurma ve kurulan algoritmayı kodlama
Hesaplamalı düşünme temelinde analitik düşünebilme
Programlı ve değişkenleri dikkate alarak işlemler yapabilme
Uzamsal düşünebilme
Problemler için en kısa yoldan çözüme ulaşma
Olaylara ve problemlere farklı bakış açılarıyla bakabilme
Sistemli ve yaratıcı düşünebilme
Gerçek bir programlama dilini öğrenme
Kodlama eğitimi ile öğrencilere kazandırmayı hedeflediğimiz becerilerin amacı, tüm öğrencilerin yazılımcı olarak yetişmesi değil yukarıda sayılan bu nitelikleri kazanmasını ve geliştirmelerini sağlamaktır.
Ana sınıfından başlayarak ilköğretimin sonuna kadar ayrı bir ders saati olarak planlanan kodlama derslerimizde Code.org, Scratch programları sınıf düzeylerine göre kademeli olarak kullanılmaktadır.
Ortaokul düzeyinde Arduino Kodlama ve Robotik Kodlama Programları ayrı ders, atölye ve kulüp olarak sürdürülmektedir.
|