Ekin Koleji - İzmir -
EN  |  TR 
OKUL ÖNCESİ
İLKOKUL
ORTAOKUL
LİSE
İLKOKUL
 
Eğitim Öğretim
 
Yabancı Dil Eğitimi
 
PDR
  • Rehberlik Anlayısımız
  • Hedefimiz
  • Ögrencilerle Yapılan Çalışmalar
  • Öğretmenlerle Yapılan Çalışmalar
  • Velilerle Yapılan Çalışmalar
  • Rehberlik Etkinlikleri
  •  
    Yemek Listesi
     
    Sınav Takvimi
     
    Kayıt Koşulları
     
    Veli-Öğretmen Görüşme Saatleri
     
    Okul Ücretleri


    Rehberlik Etkinlikleri
     


     Oryantasyon Çalışmaları

    Okulumuza yeni gelen öğrencilerimizle grup aidiyetlerini sağlamak adına küçük grup çalışması yapılır ve okul atmosferini, okul kurallarını, hak ve sorumluluklarını, okulun fiziksel yapısını ve işleyiş bölümlerini tanıma süreçleri izlenerek ihtiyaç halinde destek verilir.

     Sınıf Gözlem Çalışmaları

    Düzenli olarak yapılan sınıf gözlemlerinde öğrencilerimizin,

  • Dikkat,
  • Yönergeyi Anlama,
  • Zamanlama,
  • Akran İlişkileri,
  • Sınıf Kurallarına uyma

  • gibi süreçlerini izleme şansı elde edilir. Düzenli aralıklarla veli ve öğretmen görüşmeleriyle de görüşler paylaşılır.

     Bireysel Gelişim Görüşmeleri

    Öğrencilerimizin bilişsel, sosyal ve duygusal alanlarda gelişimini izlemek amacı ile yaş düzeyine uygun oyun ve tekniklerle yürütülen bireysel çalışmalardır.


     Grup Çalışmaları

    Arkadaş ilişkileri, iletişim, bireysel farklılıklara saygı ve kabul gibi ihtiyaç duyulan konularda öğrenci grupları ile yapılan çalışmaları içerir.


     Okul Olgunluğu Çalışması

    Anasınıfı öğrencilerimizin ölçme araçları ile 1.sınıf için hazır bulunuşluk düzeylerinin tespiti ve destek çalışmalarının programlanması ile ilgili yürütülen çalışmalardır. II. Dönem bireysel olarak, her öğrencimize uygulan ölçekler aracılığı ile, öğrencilerimizin birinci sınıfa hazır olma kapsamında geliştirilmesi gereken alanları tespit edilir ve aile ile paylaşılır.


     Yemek Yemek Benim İşim Çalışması

    Öğrencilerimizin yemek yeme sorumluluğunu geliştirmeleri ile ilgili yaptığımız bir çalışmadır. Konu ile ilgili farkındalık yaratmak adına sunum ve oyunlardan yararlanılarak başlattığımız bu çalışmamızda amacımız, öğrencilerimizin yetişkin kontrolüne gerek duymadan yeme davranışını sağlıklı bir biçimde üstlenmelerini sağlamaktır.


     Sorumluluk Çizelgem

    İlkokul 1. sınıf öğrencilerimizin bağımsız yemek yeme, giyinme, uyuma gibi öz bakım görevlerini, çalışma alışkanlıklarını ve ev içi sorumluluklarını yerine getirme gibi gelişimsel görevlerini yerine getirme konusunda öğrencilerimizin motivasyonunu arttıracak iki haftalık bir takip çalışmasıdır. Çalışma sırasında öğrencilerin çizelge takipleri yapılarak motivasyon görüşmeleri gerçekleştirilir. Çalışma sonunda her öğrenciye “Ben Büyüdüm” belgesi verilerek katılımları desteklenir.


     Ekin’de Ben

    Çocuğun kendisini tanımasını, kabul etmesini ve olumlu benlik algısı oluşturmasını desteklemek, sosyal ve duygusal gelişim için sınıfta ortam hazırlamak, olumlu iletişimi güçlendirmek ve öğrencinin paylaşmak istediği konular için fırsat yaratmak amacıyla 2. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilen bir çalışmadır.


     Cinsel Gelişim Eğitimi ve Bedensel Sınırlar

    Cinselliğe karşı olumlu ve sağlıklı bir tutum oluşturmak amacıyla yaş düzeyine uygun olarak hazırlanan sunum ve etkinlikleri kapsayan bir çalışmadır.


     BÇS (Ben Sorun Çözerim) Çalışmaları

    Sorun çözme becerisini geliştirmek amacıyla uyguladığımız bu programda öğrencilerimizin soruna daha geniş bakabilme, sorun çözme terminolojisini ve tekniklerini fark etmeleri amaçlanır.Üst sınıflarda program genişletilerek uygulanmaya devam edilir.


     Dikkat Geliştirme ve Konsantrasyon Çalışmaları

    Öğrencilerimizin çalışmalarında dikkatini yoğunlaştırabilme, istenilen sürede tamamlayabilme ve sabır gösterebilme becerilerini geliştirmek adına uygun kaynaklarla yürütülen çalışmaları kapsar.


     Çalışma Davranışlarının Geliştirilmesi

    Öğrencilerimizin, 1.sınıfta “Sorumluluk Çizelgem” ile başlayan çalışma davranışlarının gelişimine yönelik uygulamalarımız her sınıf düzeyinde yaşlarına uygun olarak yapılan yönlendirmelerle sürdürülür. Düzenli çalışma alışkanlığının kazanılması amacıyla ihtiyaç duyulan öğrencilere çalışma programı hazırlama konusunda rehberlik edilir. 4. sınıf öğrencilerinin kendi baskın öğrenme stillerini öğrenerek çalışma davranışlarını geliştirmeleri için yöntem ve teknikler aktarılır.

     Test, Ölçek ve Envanter Uygulamaları

    Öğrencilerimizin eğitim öğretim süreçleri boyunca tüm gelişim alanlarını takip etmek adına, özel test ve teknikler uygulanarak onları daha yakından tanıma adına yürütülen çalışmaları kapsar.



    SEYREK KAMPÜS

    İnönü mah. 9 Eylül cd.
    No: 124 Seyrek / Menemen

    Tel: 444 35 76

    Fax: 0232 844 74 84
    e-Posta: info@ekin.k12.tr
    ATAŞEHİR KAMPÜS

    Ataşehir Mahallesi
    8019/21 Sokak No:37
    Çiğli - İZMİR

    Tel: 444 35 76

    Fax: 0232 329 10 78
    e-Posta: info@ekin.k12.tr
    KISA YOLLAR

    Neden Ekin?
    Temel İlkelerimiz
    Öğretim Modeli
    Kampüste Yaşam
    Kulüplerimiz
    Sosyal Sorumluluklar
    YEMEK LİSTESİ

    Anaokulu
    İlkokul
    Ortaokul
    Lise
    BİZİ TAKİP EDİN