Ekin Koleji - İzmir -
EN  |  TR 
OKUL ÖNCESİ
İLKOKUL
ORTAOKUL
LİSE
OKUL ÖNCESİ
 
Eğitim Öğretim
 
Yabancı Dil Eğitimi
 
PDR
 
Yemek Listesi
 
Okul Ücretleri
 
Veli-Öğretmen Görüşme Saatleri


Yabancı Dil Eğitimi
 



 Erken Çocukluk Döneminde Yabancı Dil Edinimi

Küçük çocuklar yetişkinlerin ya da gençlerin aksine, bilinçli bir öğrenme olmadan dil öğrenmeye heveslidirler. Telaffuzları taklit etme ve kuralları kendi kendilerine çözme yetenekleri vardır. Okul öncesi dönemde çocuklara yabancı dil doğrudan değil; oyun, şarkı, tekerlemelerle dolaylı yoldan öğretilir. Böylece çocuk, yabancı dille doğal bir ortamda karşı karşıya gelir, duyarak, görerek ve bizzat yaşayarak öğrenir. Öğretmen; hareket, jest, mimik, uygun ipucu verme, resimlerle gösterme, şarkı söyleme, karşılıklı konuşma gibi yolları kullanır. Yabancı dildeki sesleri duymaya alışan çocuklar bunları zamanla benimser. Öğretilen kelime ve cümlelerin çocukların günlük hayatından seçilmesi ilgiyi artırır.

Çocuk oynadığı oyuncak ve nesnelerin İngilizce isimlerini de kolayca kavrar. Oyun, çocuk için en iyi öğrenme yoludur. Oyunla yabancı dil bir araya getirilince dil edinimi daha da kolaylaşır ve bir keyif hâline gelir.

Dil etkinliklerinde şarkı ve hareket de başarıyı yükseltir. Ritm ve melodiyle çalışmalar eğlenceli hâle gelir ve bilginin hafızada kalması kolaylaşır. Çocuk, şarkıları önce anlamını bilmeden ezberler, kelimeleri öğrendikçe anlamı da çözer.

Bunun yanında, yabancı dil öğretimi için kullanılan boyama veya hikâye kitaplarından ve videolardan faydalanılabilir. Çocuklara dil öğretirken sık tekrarların yapılması öğrenilenlerin pekiştirilmesini sağlar.

Çocuklar, ilerleme kaydettiklerini hissetmelidirler. Sürekli olarak aileleri tarafından teşvik edilmeli ve başarıları için övgü almalıdırlar. Aileler yabancı dil öğrenmenin zamana ve çocuğun kendi içindeki öğrenme hızına paralel olarak gelişen bir süreç olduğunu unutmamalı ve bu konuda gerekli ilgi ve sabrı göstermelidirler.

İngilizce öğrenmenin aşamaları:

Konuşma dili, okuma ve yazmadan önce kendiliğinden öğrenilir.

  • Sessiz dönem

  • Konuşmaya başlamak

  • İngilizce’yi geliştirmek

  • Yukarıda sıraladığımız aşamalar anadilde ve hedef dilin kazanımında paralellikler gösterdiğinden biz de kurumumuzda okul öncesinde verdiğimiz eğitimde bu aşamaları dikkate almaktayız.


    Okul öncesi dönemde ele alınan her tema; sanat ve elişi, matematik ve bilim, drama, oyun ve interaktif video etkinlikleri ile araştırılır. Doğa ve Stem etkinlikleriyle desteklenir.

      4 YAŞ

    4 yaş grubumuzda haftada beş saatlik bir İngilizce programımız bulunmaktadır. Bu dönem tam olarak sessiz döneme karşılık geldiğinden bir tohum dikme zamanına benzetilebilir. Bu grubumuzda İngilizce eğitimi daha çok basit kalıplara ve kelimelere dayanmaktadır. Sınıf öğretmenlerimizin kazanımlarına ve öğrencilerin yaş özelliklerine paralel şekilde, sonbahar, kış, ilkbahar, yaz, oyun zamanı, kutlamalar, yiyecekler gibi temalar kapsamında dil edinimine destek olacak etkinlikler düzenlenir.

      5 YAŞ

    5 yaş grubunda yavaş yavaş kelime tamlamalarına geçiş yapılır. Haftada 8 saatlik bir İngilizce programı sürdürülür. Örneğin; red cat-kırmızı kedi, blue circle-mavi daire... 4 yaş grubuyla karşılaştırıldığında daha verimli bir dönemin başlangıcı gibi görülebilir. Bu dönem, artık tohumlar filizlenmeye başlamıştır. Dil edinimi; sonbahar, dinazorlar, uyku vakti, kış mevsimi, müzik ve dans, taşıtlar, trafik, çiftlik hayatı, bahar mevsimi, bitkiler, duygular, uzay, çalışma ve dinlenme gibi temalar çerçevesinde etkinliklerle şekillenir.

      6 YAŞ

    6 yaş grubunda ise programımız haftada 10 saat olarak düzenlenmiştir. Artık kelimeler birleştirerek cümle kurmaya geçilir. (Örneğin; This is a red car. Can you give me some water, please?) Öğrencilerin dil kullanımında özgüvenleri artar, konuşma becerileri gelişim gösterir. Diğer seviyelerde olduğu gibi, 6 yaş gruplarımızda da temalarımız sınıf öğretmenlerimizin temalarına paralel tasarlanmıştır. Sonbahar, ailem, arkadaşlarım, büyümek ve öğrenmek, hava durumu, kış mevsimi, kutlamalar, vücudum, duyu organlarım, sağlık, doğa, meslekler, ormanda, doğada ve çiflikte temaları pek çok farklı etkinliğin bir araya getirilmesiyle işlenir.

    Bütün okul öncesi gruplarda çocuk olabildiğince doğal ve öncelikli olarak kendilerini güvende hissedebildikleri bir ortamda yabancı dille karşı karşıya gelirler ve çocukların bu süreçten keyif almaları esas alınır.

     2. Yabancı Dil Almanca

    Okulumuzda 2. Yabancı dil Almanca’dır. Almanca etkinlikleri haftada 2 ders saati olarak tasarlanmıştır. İngilizce derslerinde olduğu gibi, Almanca’da da öğrenciler, yaş özelliklerine uygun, eğlenceli etkinliklerle yeni bir dilin temellerini atarlar.




    SEYREK KAMPÜS

    İnönü mah. 9 Eylül cd.
    No: 124 Seyrek / Menemen

    Tel: 444 35 76

    Fax: 0232 844 74 84
    e-Posta: info@ekin.k12.tr
    ATAŞEHİR KAMPÜS

    Ataşehir Mahallesi
    8019/21 Sokak No:37
    Çiğli - İZMİR

    Tel: 444 35 76

    Fax: 0232 329 10 78
    e-Posta: info@ekin.k12.tr
    KISA YOLLAR

    Neden Ekin?
    Temel İlkelerimiz
    Öğretim Modeli
    Kampüste Yaşam
    Kulüplerimiz
    Sosyal Sorumluluklar
    YEMEK LİSTESİ

    Anaokulu
    İlkokul
    Ortaokul
    Lise
    BİZİ TAKİP EDİN